EN

Lepsza jakość edukacji!

powrót

Pedagogika zdolności i terapia pedagogiczna

Wyższa Szkoła Gospodarki w Bydgoszczy 

www.wsg.bydgoszcz.pl 

Centrum Doskonalenia i Kształcenia Kadr Technik w Słupsku

 

Cel studiów:

Wyposażenie słuchaczy w wiedzę potrzebną do rozpoznawania, zaspokajania indywidualnych potrzeb edukacyjnych oraz rozwojowych ucznia. Nabycie umiejętości rozpoznawania możliwości psychofizycznych uczniów, podopiecznych.

Adresaci studiów:
Studia podyplomowe adresowane są do nauczycieli, pedagogów, wychowawców w placówkach opiekuńczo - wychowawczych, absolwentów kierunków licencjackich bądź magisterskich, posiadających przygotowanie pedgogiczne.
Studia skierowane są również do nauczycieli, absolwentów kursu kwalifikacyjnego z zakresu "Terapii pedagogicznej", zainteresowanych podwyższeniem swoich kwalifikacji na poziomie studiów podyplomowych (możliwość zaliczenia przedmiotów z kursu kwalifikacyjnego).
 

Dodatkowe kwalifikacje
Zgodnie z rozporządzeniem z dnia 20 czerwca 2013 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli, nauczyciele którzy ukończyli studia podyplomowe w zakresie Terapii pedagogicznej posiadają kwalifikacje do prowadzenia zajęć z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.
Treść rozporządzenia:
4.9) Kwalifikacje do prowadzenia zajęć wczesnego wspomagania rozwoju dziecka posiada osoba, która:
1)    ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub studia wyższe na kierunku pedagogika specjalna, w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
2)    ukończyła studia wyższe w zakresie fizjoterapii, rehabilitacji ruchowej lub terapii pedagogicznej oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
3)    ukończyła studia magisterskie na kierunku psychologia, studia wyższe na kierunku pedagogika lub studia wyższe na kierunku pedagogika specjalna, a ponadto ukończyła studia podyplomowe w zakresie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, terapii pedagogicznej, terapii rodzin lub innego rodzaju terapii właściwej dla pobudzania psychoruchowego i społecznego rozwoju dziecka, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne, lub
4)    ma kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela-logopedy określone w § 21.

Program studiów:

Ocena i ewaluacja w procesie edukacyjno-terapeutycznym
Kreatywność w myśleniu i działaniu
Rozwój osobisty nauczyciela- trening umiejętności wychowawczych
Wspomaganie rozowju- praca indywidualna
Elementy socojoterapii
Dydaktyka twórczości
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
Elementy psychologii rozwojowej i klinicznej
Wybrane zagadnienia pedagoggiki specjalnej
Diagnoza warunków rozwoju dziecka w rodzinie
Podstawy terapii pedagogicznej
Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych
Warsztaty umiejętności interpersonalnych
Metody psychoterapii
Diagnoza psychopedagogiczna
Zaburzenia procesów emocjonalno-motywacyjnych
Projekt terapeutyczny
Praktyka zawodowa
Seminarium dyplomowe
 
Forma zaliczenia:

Praca dyplomowa
Egzamin końcowy 

Czas trwania studiów: 3 semestry/ 350 godz.

xd

Oferta do pobrania

Dla nauczycieli Dla nauczycieli
Szkolenia BHP Szkolenia BHP
Studia podyplomowe Studia podyplomowe

Newsletter

Zawsze bądź na bieżąco z naszą ofertą, nie przegap informacji o nowościach i promocjach.