Skuteczne metody pracy z dzieckiem z autyzmem i zespołem Aspergera
Program:
Praca z dzieckiem autystycznym
- czym jest autyzm
- etiologia zaburzeń ze spektrum autyzmu
- epidemiologia zaburzeń ze spektrum autyzmu
- diagnoza osób z autyzmem
- diagnoza różnicowa
- autystyczne mity
- Dziecko ze spektrum autyzmu w szkole:
- czym jest zaburzenie ze spektrum autyzmu (ASD)- aktualna wiedza i diagnostyka wg DSM-V,
- charakterystyka funkcjonowania dziecka z ASD,
- zaburzenia sensoryczne występujące u osób z ASD,
- wybrane metody terapii osób z ASD,
- wprowadzenie do filozofii TEACCH i ustrukturalizowanego nauczania;
- potrzeby edukacyjne osób z ASD,
- wspieranie kompetencji komunikacyjnych i społecznych poprzez wprowadzenie
- komunikacji alternatywnej m. in. PECS, Makaton
- Model DIR i metoda Floortime,
- współpraca z rodziną dziecka z ASD,
- Profil Psychoedukacyjny PEP-R - oraz specyfika procesu diagnozy funkcjonalnej dzieci z autyzmem
Zespół Aspergera
- kryteria diagnostyczne ZA,
- specyfika funkcjonowania poznawczego, społecznego i emocjonalnego osób z zespołem Aspergera.
- funkcjonowanie w szkole i problemów występujących na różnych etapach edukacji u dzieci i młodzieży z zespołem Aspergera.
- wskazówki do pracy z dziećmi i młodzieżą z ZA na terenie szkoły (obszary terapii i metody pracy )
- trening umiejętności społecznych
- aktywizacja społeczna i zawodowa osób z ZA
- wprowadzenie w tematykę dorastania i dorosłości osób ASD .
- praca z trudnymi zachowaniami u dzieci – jak reagować i jak pomóc
liczba godz: 8
Koszt 150 zł